GreekEnglish (United Kingdom)German

Τι είναι το QRshop

Tο QRshop είναι ένας νέος τρόπος πωλήσεων που επιτρέπει στους πελάτες σας να παραγγέλνουν τα προϊόντα σας από το κινητό τους τηλέφωνο.

Πακέτα QRshop

Δείτε τις λύσεις και περισσότερες λεπτομέρειες εδώ.
 QRshop: Αρχικη / Blog / Blog / Η πορεία των πωλήσεων smartphones στην Ελλάδα και η μεγάλη ανάπτυξη των συσκευών Android
A+ R A-

Η πορεία των πωλήσεων smartphones στην Ελλάδα και η μεγάλη ανάπτυξη των συσκευών Android

Ενδιαφέροντα συμπεράσματα προκύπτουν από τα στοιχεία των πωλήσεων smartphones και των μεριδίων αγοράς λειτουργικών συστημάτων κινητών τηλεφώνων για το σύνολο της ελληνικής αγοράς δικτύων κινητής τηλεφωνίας.
H έρευνα που έχει στην διάθεση του το adslgr.com εξετάζει τις πωλήσεις smartphones στην Ελλάδα για την διετία 2010-2011 και οι μετρήσεις αφορούν μόνο τις πωλήσεις μέσω των δικτύων κινητής τηλεφωνίας και όχι μέσω της υπόλοιπης λιανικής αγοράς.
Αν λοιπόν παρακολουθήσουμε ανά μήνα την πορεία των πωλήσεων είτε των πωλούμενων συσκευών είτε της αξίας τους, η εικόνα είναι η εξής (τα παρακάτω νούμερα είναι το μερίδιο των smartphones στην συνολική αγορά πωλήσεων κινητών τηλεφώνων):
Τελείως αβίαστα προκύπτει το συμπέρασμα πως τους τελευταίους σχεδόν 16 μήνες υπάρχει μία σταθερή και επίμονη τάση αύξησης των πωλήσεων smartphones κάτι που δημιουργεί μία σχεδόν νέα αγορά μέσα στον χώρο της κινητής τηλεφωνίας. Το συμπέρασμα αυτό έχει ξεχωριστή αξία αν συνυπολογίσουμε την δεδομένη οικονομική συγκυρία και την μείωση του μέσου οικογενειακού εισοδήματος στην Ελλάδα κατά το διάστημα αυτό.
Η εξήγηση της αύξησης των πωλήσεων smartphones βρίσκεται στο ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας είναι η επικράτηση των συσκευών με τιμή κάτω από 200€. Σταδιακά ήδη από τον Ιούλιο του 2010 τα smartphones με τιμή κάτω από 200€ σχεδόν 5πλασίασαν το μερίδιο τους στην αγορά σε βάρος των smartphones των 200 έως 300€ αλλά κυρίως των 300 έως 500€ τα οποία πρακτικά εξαφανίστηκαν από την αγορά. Αντίθετα, παρά τις επιμέρους διακυμάνσεις τα smartphones άνω των 500€ διατηρούν το μερίδιο τους, αποτυπώνοντας μία χαρακτηριστική και πολλαπλώς σχολιάσιμη πόλωση:
Τα smaphones των κάτω των 200€ μαζί με τα κινητά των άνω των 500€ διαμορφώνουν το 81% της αγοράς πωλήσεων πωλήσεων smartphones.

Ας δούμε αναλυτικά τις πωλήσεις συσκευών ανά μήνα και ανά κατηγορία τιμής:
Την ίδια στιγμή η συνολική αξία των πωλούμενων συσκευών σχεδόν διπλασιάζονταν.
Έτσι λοιπόν έχουμε κινητά κάτω από 200€ τα οποία τον Ιούλιο του 2010 είχαν ένα μερίδιο αγοράς 12.2% να φτάνουν πλέον στο 57.6%, αποδεικνύοντας πως η στρατηγική "Smartphones για όλους" έχει σαφέστατη ανταπόκριση αλλά και μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης. Παράλληλα τα νούμερα αυτά στέλνουν μηνύματα προς τους κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων ως προς τις συσκευές που λανσάρουν στην αγορά και την τιμολόγηση τους.
Πριν δούμε ποιες είναι αυτές οι συσκευές που πωλούνται στο φάσμα των κάτω των 200€ ας δούμε ποια είναι η πορεία των λειτουργικών συστημάτων στην ελληνική αγορά και πως ενδεχομένως να έχουν επηρεάσει τα υπόλοιπα νούμερα.
Το ίδιο λοιπόν χρονικό διάστημα είχαμε μία έκρηξη της διείσδυσης του λειτουργικού Android της Google με 12πλασιασμό των πωλήσεων και εξαπλάσια αύξηση των ποσοστών του. Η μεγάλη αύξηση του Android ευθέως μπορεί να συνδυαστεί με την άνοδο των προσιτών συσκευών, αφού η Google έδωσε την ευκαιρία στους κατασκευαστές να προσφέρουν μία έντιμη και φθηνή επιλογή στους πελάτες τους. Παρακάτω βλέπουμε τον πίνακα σύγκρισης των λειτουργικών συστημάτων (κομμάτια συσκευών) κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2010 έναντι της ίδιας περιόδου το 2011:
Και εδώ επίσης τα νούμερα είναι συντριπτικά: το Android αποκτά μία αδιαφιλονίκητη για την ώρα ηγετική θέση στην ελληνική αγορά, ενώ το Symbian εμφανίζει τα σημαντικότερα προβλήματα στην μέχρι τώρα πορεία του, προβλήματα τα οποία δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπιστούν και να αναστραφούν. To iOS αν και έχει απολέσει ένα σημαντικό ποσοστό της αγοράς καταφέρνει και κρατάει τις πωλήσεις πάνω από τις 80.000.
Επιστρέφοντας στο θέμα της πόλωσης της αγοράς ανάμεσα στο φάσμα των κάτω των 200€ και των άνω των 500€ είναι εντυπωσιακή η επικράτηση του iPhone στο δεύτερο φάσμα. Ουσιαστικά η συντριπτική πλειονότητα αγοραστών smartphones στα άνω των 500€ επιλέγει την λύση της Apple. Στην ίδια περιοχή τιμής έχει καταφέρει να κάνει την εμφάνιση της φέτος η Samsung με αρκετά καλές επιδόσεις, ενώ η Nokia ακολουθεί την πτωτική πορεία που την χαρακτηρίζει γενικότερα. Πτωτική στα άνω των 500 ευρώ είναι και η πορεία της Sony-Ericsson, κάτι που όμως η εταιρεία το αντισταθμίζει από τις επιδόσεις στις πωλήσεις των κάτω των 300€. Η HTC εμφανίζει μία σχεδόν σταθερή εικόνα (πάντα μιλώντας για τα ακριβά smartphones), αλλά σίγουρα όχι ιδιαίτερα δυναμική.